2012

2 0 1 2

Detta året har varit ett bra år!

 

Våren kom och jag träffade nya vänner. Jag umgick som mest med min kusin Isabell. Vi hade det trevligt och vi umgicks upp till varje dag. Vi tog mopeden,drog till stan och bara hade det gött. Mycket skratt och vi höll ihop,trots vad som än hände. Började träna också,så jag och Elin vi åkte till gymmet och tränade. Livet rullade på! Vad gjorde jag mer? Jag blev äntligen 16 år. Våren rullade på i all sin hast,ingen gick fel just nu. Allt gick så bra!

Under hela vårterminen kämpade jag med skolan och jag längtade verkligen att få lämna skolan och klassen. Men visst fanns det bra stunder,men det gick inte ändra på. Jag bara längtade där ifrån! Klassresan var en av det bättre sakerna,vädret var på vår sida och jag hade bra stunder. Och det var hur bra som helst! Hade det bra och kul tillsammans med mina fina vänner den helgen. Allt var kanoners då! Vi gjorde våra val,jag gjorde om mitt val från Ekonomi - Företag så valde jag istället Samhällsvetenskap. Ångrar inte en sekund att jag gjorde det! Till slut så kom avslutningsmiddagen som åttorna höll i. Var riktigt trevligt! Äntligen så kom skolavslutningen,som jag kämpat med mina betyg dessa år i skolan. Så gick jag äntligen ur nian,men bra betyg. Jag var nöjd med det och det kommer ingen att kunna ta ifrån mig. Tråkigaste var ju att jag skulle skiljas från mina fina vänner,men vi håller fortfarande kontakten och jag visste att vi skulle det. Så jag var inte alls ledsen över att skiljas från klassen eller skolan,snarare tvärtom. Äntligen fick jag börja om på nytt och som ni kanske redan vet så gillade jag ju inte direkt min klass eller skola. Så jag såg det bara som en positiv sak att få lämna stället. Äntligen fått lämna skit skolan jag gick på förr och äntligen börja på gymnasiet.

Så kom sommaren,nu hade jag chansen att umgås med mina vänner och bara ha det bra. Vår familj åkte ingen stans men vi var hemma och åkte o badade och gjorde annat på en dag istället för att åka till ett ställe. Det gjorde inte mig något. Midsommaren blev bra,alltid lika trevligt som vanligt. Det var nu som jag träffade Oskar. Jag umgicks med mer än nästan hela min sommar,vi hade det kul och jag älskade att sitta där i samma bil som honom. Bara få vara i närheten av honom,det spelade ingen roll vad vi gjorde bara han var där. Till slut så blev det han och jag,5 Augusti så blev det vi. Jag ångrar inte en sekund och jag älskar honom bara mer för varje dag som går. Vad gjorde jag på sommaren då,eller vi snarare? Vi umgick mycket med dem andra också,främst Martin & Bellan. Trevligt hade vi och det blev många fina minnen. Bilträffar,kyrkogården,glida runt i stan,träffa andra kompisar,åkte och kollade på vatten och en massa mer. Vi tog även ut bilarna,Lolly fick äntligen komma ut efter en kall vinter. Visa sin strålning,vi åkte på fina träffar med henne bland annat Hjo & wheels and wings. Detta var en underbar sommar och jag tror inte den kunde bli bättre! Och i början av sommaren fick jag veta att jag kommit in på linjen jag valde,jag kom in på Samhällsvetenskap. Stolt var jag över mig själv,jag kom in!

Sommaren tog slut och skolan drog igång. Hösten var här! Första dagen i skolan var nervös,jag kände ingen som skulle gå i min klass. Men jag hade helgen innan bestämt med en som heter Mikaela att träffas på parkeringen,där stod hon och en kille,Oskar. Första dagen gick bra och jag lärde känna fler i klassen. Lite senare sen på terminen som kom en gammal klasskompis in i klassen,en vän till mig som jag hade umgås mycket med under grundskolan,Isabel. Allt gick framåt här och allt gick så mycket bättre här. Jag trivs mycket bra med min klass och skolan,allt blev så mycket bättre. Ser fram emot dessa år med denna klass och skola. Ångrar mig inte en sekund! Under hösten så tävlade jag även Latte, det gick kanoners. Vi kom två och fick med oss en rosett,allt gick bra. Vi kom till omhoppningen båda gångerna,men vi blev två på sista omhoppningen. Jag var supernöjd trots allt med den tävlingen. Hösten rullade på i sin fart!

Vintern kom och snön la sig till första advent. Mysigt! Allt rullade på i skolan och nu skulle det julhandlas. Jag fick klart mina julklappar,jag och hjärtat åkte till ullared med hans familj. Allt rullade på och min jul blev riktigt bra,fick det jag ville ha och jag blev supernöjd med det jag fick! Julavslutningen i skolan blev bra,långbord med alla som gick samhäll. Jullovet har varit perfekt och denna sista veckan lär bli perfekt! Vi skaffade oss även en liten valp,Diva. Allt har rullat på som det ska nu över jul,även om jag tyckte att det gått överstyr med vad som är "rasistiskt". Förhoppningsvis lägger dem ner detta snart! Stör mig på det men orkar inte lägga all min krut på det,har inte ändrat något trots allt. Julen har varit perfekt och nyår lär bli lika perfekt det också!

Vad ska man säga? Mitt år har varit ett bra år,men visst har det haft motgångar också. Men det har man alla år,det spelar ingen roll. Alla får vi det och jag har tagit mig igenom det! Här står jag i dag,stadig på jorden och kan blicka tillbaka på detta året och säga att detta har varit ett bra år. Känns som jag blivit en starkare människa och jag hoppas verkligen att detta året kommer bli minst lika bra,om inte bättre. Men det återstår att se!





 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0