Jäkla snö

Så vart den här jäkla snön här igen, tur att det är plusgrader och håller nollan så snön kan försvinna. Dessutom förstöde snön igångsättningen på Diana. Eftersom hovslagaren inte ville slänga på de på Diana sist, så nu står min stackare där utan broddar. Tur att det inte kommit så mycket, så hon i alla fall kan gå och de sätter sig inte så i hovarna på henne. Ska köpa hem mig ett par broddar så man har liggandes hela tiden. Dessutom kommer hovslagaren ut snart igen och skor om henne. Skönt de! Så för Dianas skull blev det ingen ridning idag. Blir skönt när vi kan komma iväg till ridhuset. Men förhoppningsvis är snön borta snart.
 
I vart fall, här sitter jag och ska fixa de sista på en skoluppfigt inför imorgon. Annars har det inte hänt så mycket idag. Sista dagen på mitt sista jullov. Nu är det nära till studenten! Härligt. Och tvätten går för fullt också, så resten utav denna dagen består mest av att ta in hästarna ikväll och bara vila ut mig inför imorgon. Nu ska jag fortsätta med skoluppgiften.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0